Thursday, March 20, 2014

A Journey To Become Champion


                PIROGOV bakal menjelang pada bulan 4 ini, dan rata-rata para pelajar di  bumi Russia sedang gigih berusaha  dan training untuk menjurai acara yang ditandingi. Pelajar-pelajar di SMTU juga tidak ketinggalan mengambil bahagian di PIGOROV. Pasukan yang dihantar oleh team SMTU adalah futsal berkumpulan, handball, basket,  dan permainan tradiosanal New Zealand Frisbee. Pasukan futsal diketuai oleh Amir Rahimi, pasukan handball diketuai oleh Nas, pasukan basket diketuai Naim dan pasukan Frisbee di ketuai oleh macam biasa abang vokalis kita  Azri Aminuddin.

FUTSAL

BASKETBALL

               Pelbagai persiapan yang proaktif telah dilakukan oleh setiap pasukan seperti  hell training, dive training, video teaser, dan tidak lain tidak bukan latihan mengambil gambar untuk di insta. Dalam keadaan sibuk dgn latihan sukan, wartawan Messp sempat menuramah salah seorang atlet yg hanya mahu dikenali  sebagai  Mat Yi.

Wartawan: Bagaimana persiapan anda untuk menghadapi  Pigorov?
Matyi : Hmpph, persiapan saya suda lengkap, saya telah menyediakan baju tido 2 pasang, seluar track, ubat gigi, berus gigi dan tidak lupa juga pencukur janggut kesayangan saya telah banyak mencukur misai dan janggut saya selama ini supaya wajah saya kelihat kemas dan tampan ketika acara berlansung.(sambil tersengih manja) 
Wartawan : Berikan sedikit kata kata semangat untuk atlet-atlet dah rakan pasukan anda. 
Matyi : Saya berharap agar supaya atlet agar tidak lambat datang ketempat acara diadakan kerana tidak semua pelajar  berkelana di tempat yang sama. Jangan sehingga kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Kita sebagai orang melayu jangan lambat bla..bla..bla..bla…bla …bla….bla… bla..bla..bla..bla…bla …bla….bla… bla..bla..bla..bla…bla …bla….bla… bla..bla..bla..bla…bla …bla….bla… bla..bla..bla..bla…bla …bla….bla… bla..bla..bla..bla…bla …bla….bla… 
Wartawan : Terima kasih interview tadi  ( selepas 30minit mendengar bla..bla..bla..bla…bla ) 
Matyi :Hahahaha no prob, maklum la saya kan artis (tersenyum sinis) 

"malaz nak beritahu saya sebenarnye seorang artis"-MATYI-

Persiapan pasukan futsal juga tidak kurang hebatnye apabila menampilkan wajah- wajah baru. Salah satu pemain futsal yang telah banyak menimba pengalaman hanya mahu dikenali sebagai ayeh memberi beberapa nasihat berguna kepada junior-junior seperti  jangan sliding kerana ia akan menyebabkan pihak musuh mendapat penalty.

SMTU'S ULTRAS
Tidak lupa juga kepada ultas Smtu yang telah membooking tiket ke Moscow semata-mata untuk menyokong team SMTU dan kerana ultras-ultras ini dapat menaikkan semangat perjuangan team smtu di Moscow nanti. Natijahnye, kepada Kelab Umno St Peterburg jangan lupa memberikan sedikit sumbangan kerana ramai pelajar yang telah kering poket kerana seronok berjoli di kota London, kota Paris, Istanbul dan serata Europe ketika cuti sem pada bulan 1.


Sasaran pingat:
Futsal (emas), Handball (emas), Basket (tempat ke-4), Frisbee (tangan kosong)

Sekian terima kasih

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA

Video Panas Untuk Tayangan umum



1 comment: