Monday, December 31, 2012

Happy New Year 2013


Tahun 2013 tiba membuktikan kesilapan Peradaban Mayan dalam menilik tarikh berakhirnya bumi dan segala keehidupan diatasnya. Sememangnya hanya ALLAH yang tahu bila akan terjadinya hari pengakhiran dunia ini.

Sambutan tahun baru kali ini diadakan dengan serba serdehana tetapi begitu bermakna. Sambutan kali ini diserikan lagi dengan kehadiran Saudari Atiqah Jasmi dari Moscow.

" Saya rindu 3 rakan karib saya , best sambut new year bersama mereka " katanya teresak-esak penuh kegembiraan.

Turut hadir tetamu khas pakar bedah otak Abang Iskandar Zainul atau lebih mesra dengan panggilan 'Abang Is' .

" Sedap syawerma yang korang buat , patut la muka korang ada iras-iras abang Uzbekistan di masjid" puji Abang Is kepada tenaga-tenaga pembuat Syawerma.

Menu Syawerma dan Pizza jelas berjaya mengukir senyuman di bibir pelajar-pelajar. Buat seketika mereka dapat melupakan derita mendengar suara karaoke abang Myanmar di tingkat 9. Segalanya ceria dan mencukupi kecuali air jus yang sedikit kekurangan kerana di sorok oleh Ebi Rokocoko.


Kami juga ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan Selamat Hari Lahir kepada Abang Dexter Morgen aka Nasir Helmi mantan presiden MESSP atas ulang tahun ke-24. Moga dengan bertambah umur bertambah iman dan amalan serta terus istiqamah dengan dakwah dan tarbiyyah.

Serta Ustaz Ferq yang demam kerana allergic Syawerma moga cepat sembuh dan dapat update Instagram seperti biasa semula. Sambutan tahun ini menyaksikan bilangan mercun dikurangkan sebagai usaha pihak AJK MESSP untuk mengurangkan jumlah duit yang dibakar serta menabung untuk aktiviti-aktiviti yang akan datang.

Jelas terpapar kegembiraan di wajah para pelajar ketika bermain bunga api dan ber'snow fight' . Tahniah diucapkan ke atas semua atas aktiviti yang sungguh menarik ini. Di harapkan semua dapat menyambung semula study yang tertangguh untuk exam yang bakal ditempuhi.

Isilah segala masa yang ada dengan aktiviti yang bermanfaat dan menyihatkan serta memberi nilai di akhirat nanti.


Akhir kata , semoga tahun 2013 menyaksikan kita lebih bersungguh-sungguh belajar , makin meningkat kematangan serta  beroleh lebih banyak kejayaan. Serikan tahun anda dengan amalan soleh. Good luck.

Ser Novim Godom!

No comments:

Post a Comment