Thursday, November 29, 2012

Fundraising for Gaza



Air mata kita mengalir pada 14 hingga 21 November yang lalu apabila tentera Israel Zionis telah melancarkan serangan terhadap saudara kita di Gaza. Selama 8 hari tentera Zionis telah membunuh 163 adik , abang dan kakak kita di Gaza. Sementara 1222 orang telah cerdera dalam kempen perang ini.

Bedilan bom Zionis telah menghancurkan sebahagian besar Gaza termasuk sekolah , tadika , rumah , hospital , masjid , stadium bola , pejabat media , kedai runcit , bangunan kerajaan , bank dan infrastuktur yang lain.

Bagi membuktikan iman dan ukhuwwah kita terhadap saudara kita marilah kita bersama membantu menghulurkan bantuan bagi meringankan beban mereka. Inshallah pada hari sabtu ini akan diadakan fundraising bagi membantu saudara kita di sana bertemakan " Ayam masak madu".

Bagi mereka yang masih keliru sila baca detail dibawah dengan teliti :

1. Makanan percuma akan diedarkan di tingkat 8 korpus 1 Stachek 111. (Bahagian dapur)

2. Anda perlu membawa pinggan sendiri.

3. Menu adalah Nasi bersama Ayam Madu. Bermula jam 4 petang hingga 6 petang.

4. Utamakan sesiapa yang belum makan. Kalau ada lebih boleh tambah , jangan emo.

5. Akan disediakan tabung kutipan di dapur nanti. Anda boleh menyumbang sebanyak mana yang anda mahu atau sesikit mana yang anda mampu.

6. Hasil kutipan akan disalurkan kepada tabung Azam Russia 'Rubles for rubbles' .

Sekiranya anda masih keliru , was-was, gelisah atau cemas sila hubungi Abang Fakhrullah Roslan untuk keterangan lanjut.

Tidak cukup kita hanya mengutuk di Facebook atau 'Pum pang pum pang ' di Twitter sahaja kemudian duduk tidak berbuat apa-apa. Marilah menyumbang! Semoga sumbangan ikhlas kita semua di ganjari ALLAH SWT dan dikira amal soleh yang akan membantu kita di akhirat nanti.

Annyeonghi gaseyo!

No comments:

Post a Comment